A hajópadlók jellemzői:
-Az általunk forgalmazott hajópadlók nedvesség tartalma 12-14%..Külső falburkoláshoz azonnal felhasználhatóak ,figyelembe kell azonban venni az időjárás /pára,nedvesség/ okozta mozgásokat.Belső térben való felhasználáskor a fóliázott kötegek oldalát megvágva /nem kibontva/ abban a helységben kell tárolni amelyikben későbbiekben feldolgozásra kerül.Ez azért lényeges hogy a fa alkalmazkodni tudjon a helység pára tartalmához.Luc fenyő esetében 3-5 nap ,míg borovi illetve vörösfenyő esetében akár 10-12 napra is szükség lehet. Minden hajópadlót lehet hosszában toldani a párnafákon, azonban vannak olyan gyártmányok amik a rövidebb oldalukon is kaptak nútféder kialakítást. Ezek segítségével, nem kötelező a párnafán való toldás, viszont figyelni kell, hogy az úgynevezett úsztatásos technológiát betartsuk. A technika lényege hogy akárcsak mint amikor tégla falat rakunk, az egymás mellé kerülő rövidebb oldal toldásánál az előtte lévő és az utána lévő soroknál még véletlenül se essenek egybe a csatlakozások. A hajópadlók jellemző alapanyaga a fenyő. Ezen belül luc, borovi, illetve vörösfenyőből készül a legtöbb termék. Hosszuk jellemzően 3m-től 5,1m-ig terjednek. Ritka esetben akár 6m-es kivitelt is találunk.
A Hajópadló lerakása:
-Járó felületű hajópadló lerakásakor első lépésként szükség van egy száraz, szegezhető ,vagy csavarozható fogadó felületre. Ez lehet 40-80 cm-ként párnafa ,vagy vakpadló OSB lap stb.
A párnafákat a lerakni kívánt hajópadló szála irányára merőlegesen helyezzük el. A szálirány kiválasztásakor gondoljunk arra hogy a hosszirányú lerakás optikailag nyújtja a helységet ,míg a keresztirányú optikailag rövidíti a teret. A lépészaj csökkentése érdekében a rögzítéskor tegyünk rugalmas alátétet a párnafák alá. Ha párnafát választunk hordozó felületnek akkor a lécek közé érdemes lépésálló hungarocell táblákat elhelyezni. Figyeljünk arra hogy a párnafák teteje sík felületet képezzen. A párnafák se érjenek a falig itt is el kell hagyni 1,5-2 cm tágulási hézagot.
-Az első hajópadló szálat a faltól 1,5-2 cm tágulási hézaggal,és csappal a fal felé rögzítjük,bognár fejű szeggel ,rejtett szegeléssel. Nagyban megkönnyíti munkánkat ha un.hajópadló kapcsot használunk. A lépészaj csökkentése érdekében a párnafák ,és a hajópadló szálak közé rakhatunk flexibilis faipari ragasztót / például SikaBond /,mely még egy plusz rögzítést is jelent.
A padló lerakását követően ,a hézagtartó ékek eltávolítása után ,a tágulási hézagot takaró sarokléccel zárjuk le.
A hajópadló kezelése:
A kész felületet kezelni kell! Régebben csak parketta lakkok álltak rendelkezésre napjainkban azonban egyre divatosabbak a különféle természetes alapanyagokat tartalmazó padló olajok ,illetve kemény viaszok.
- Ha szükséges akkor a felület kezelés előtt fel kell csiszolni a hajópadlót.
- Csiszolás után , fontos a portalanítás, illetve hogy minden koszt esetleges zsíros olajos szennyeződést letakarítsunk, annak érdekében hogy a választott kezelő anyag megfelelőképen tudjon terülni és megkapaszkodni a felületen.
- Minden felület kezelő anyagnak megvan a gyári felhordási technológiája. Ezeket a szakmai előírásokat be kell tartani ahhoz hogy tartós, és maradandó felületet kapjunk.
Reméljük tudtunk segíteni! Jó munkát!
Tekintse meg Hajopadlo kínálatunkat
Lambéria Pont Fatelep: Pont ami kell…
A Lambéria Pont Fatelep széles választékkal várja a hozzánk látogatókat. Több mint 10 éves nyitvatartásunk során számtalan vásárlónknak segítettünk megtalálni a számára megfelelő építőanyagot . Visszatérő vevőink száma igazolja hogy mind a termékeink minősége, mind a kiszolgálás minősége kimagasló. Munkatársaink segítőkészséggel és szakmai tudással várják visszatérő illetve leendő vásárlóit egyaránt.